Szkoła Podstawowa im. Polskiego Czerwonego Krzyża w Dylągówce

...istotą jawny kod

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start

English Make Friends

Email Drukuj PDF

English Make Friends

Z przyjemnością informujemy, że w naszej szkole od września 2020 r. rozpoczęliśmy realizację projektu small grants "English Make Friends" w ramach ścieżki English Teaching Activities w ramach Programu Polsko - Amerykańskiej Fundacji Wolności ENGLISH TEACHING. Uczestnikami projektu są uczniowie klasy III i IV.  Projekt realizowany będzie do końca czerwca 2021 roku. Tematyka projektu i jego działania nakierowane są na promocję i rozwój języka angielskiego. Uczniowie w ramach dodatkowych zajęć, w wymiarze 1 godziny tygodniowo, bez tradycyjnych książek, zeszytów i oceniania będą w swoich działaniach dążyć do używania języka w celu zawierania nowych przyjaźni i znajomości. Projekt zakłada,  że uczestnicy - zostaną członkami English Club. W ramach systematycznych zajęć w klubie uczniowie będą najpierw wzbogacać swoje słownictwo, tworzyć prezentacje, prowadzić wirtualne tablice, wirtualne książeczki, kartki okolicznościowe, przygotowywać przedstawienia, by  w ten sposób otwierać się na komunikowanie w języku angielskim. Autorem i koordynatorem projektu jest pani Halina Bogdan.

Prezentacja zadań projektowych

 

1. Let's get to know ... kliknij prezentujemy się na Padlecie


2. LOOK - pictionary konkurs

Na rozpoczęcie projektu zorganizowany został konkurs plastyczno  - językowy dla uczestników zajęć. Polegał on na wizualnym przedstawieniu wybranego przez siebie słowa w języku angielskim. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Zachwyca kreatywnością starannością autorów. Wszystkie prace są kolorowe i zabawne. Bardzo trudno było wybrać komisji konkursowej te najładniejsze i najstaranniej wykonane. Postanowiono wszystkim uczestnikom przyznać nagrody. Dziękujemy!

3. The Enormous Turnip - play

Niestety z powodu epidemii Covid-19 i przejścia na nauczanie zdalne nie udało nam się sfinalizować realizację tego zadania, czyli zaprezentować przedstawienie dzieciom z przedszkola. Mamy już rozdysponowane role, przygotowane pacynki i scenografię. Po powrocie uczniów do szkoły ze zdalnego nauczania wrócimy do przedstawienia i wystawimy naszą sztukę przedszkolakom.

4. Spotkanie online, czyli small talk po angielsku

W ramach naszego projektu "English Make Friends" w listopadzie br. zorganizowaliśmy spotkanie online, które było doskonała okazją do sprawdzenia naszych kompetencji komunikacyjnych w obcym języku. Z uwagi na sytuację epidemiczną oraz zdalne nauczanie nasze spotkanie online odbyło się z Zuzią - 8 letnią dziewczynką, która urodziła się w Wielkiej Brytanii, chodziła tam do szkoły, doskonale mówi po angielsku, a w obecnym roku szkolnym przeprowadziła się wraz z rodzicami do Polski i jest uczennicą 2 klasy naszej szkoły. Do tego spotkania solidnie przygotowywaliśmy się. Najpierw poprosiliśmy o zgodę na rozmowę Zuzię i jej rodziców. Potem ustaliliśmy o co możemy zapytać dziewczynkę. Uczyliśmy się nowych zwrotów i słówek potrzebnych do konwersacji, uczyliśmy się jak tworzyć pytania. Zadanie okazało się nie lada wyzwaniem, ale poradziliśmy sobie świetnie. Jestem dumna ze swoich uczniów. Poniżej krótka relacja ze spotkania.

 

5. Christmas cards everywhere!

W atmosferze nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia uczniowie z klasy 3 i 4 zrealizowali kolejne zadanie z projektu "English make friends" pt. „Christmas Cards” w ramach, którego powstały piękne kartki świąteczne online wraz z życzeniami po angielsku. Do realizacji tego zadania z powodu zdalnej pracy, wykorzystaliśmy narzędzie online www.canva.com. Dzieci rozwijały w sobie pasję kreatywności oraz wprowadziły wszystkich w świąteczny nastrój. Uczniowie wykonali swoje kartki z wykorzystaniem gotowych online elementów, dodawały życzenia oraz muzykę. Jedno jest pewne – nasi uczniowie potrafią już napisać życzenia świąteczne w języku angielskim i mogą wysłać je do swoich zagranicznych kolegów czy też koleżanek. Wszystkie kartki prezentujemy na Padlecie

 

6. Once upon a time ..."The Enormous Turnip" again

Once upon a time a farmer planted a turnip... Oto nasza anglojęzyczna wersja bajki, którą przygotowaliśmy dla przedszkolaków po powrocie ze zdalnego nauczania. Kilka prób, ogromny zapał oraz prawdziwy talent aktorski uczniów klasy III i przepis na sukces i zadowolone miny naszych młodszych kolegów z oddziału przedszkolnego i punktu przedszkolnego gotowy! Pomysł na przedstawienie - scenariusz oraz ilustracje pochodzą od Pani Edyty Pikulskiej - kreatywne pomysły na naukę języka angielskiego.

 

 

7. Room on the broom

Zakochaliśmy się wszyscy w "Room on the broom". Spotkanie z literaturą anglojęzyczną rozpoczęliśmy podczas zdalnego nauczania a zakończyliśmy kiedy wróciliśmy do szkoły. Jest to fantastyczna książka autorstwa Julii Donaldson i Axel Scheffler, która opowiada o czarownicy podróżującej na miotle wraz ze swoim kotem oraz o sile przyjaźni.  Czarownica ta niestety ma pecha i co rusz gubi kolejne przedmioty – a to wiatr zwiewa jej kapelusz albo kokardę z warkocza, a to gubi różdżkę. Na szczęścia pomagają jej spotkane przypadkowo zwierzęta: pies, ptak i żaba. W zamian za pomoc zajmują miejsce na miotle i podróżują dalej z czarownicą. Niestety, miotła nie wytrzymuje ciężaru, kiedy żaba podskoczyła i łamie się, a jej pasażerowie oprócz czarownicy spadają w dół.  Sytuacja robi się niebezpieczna, bo na czarownicę ostrzy sobie zęby nie kto inny jak smok. Lecz dzięki swoim przyjaciołom historia kończy się dobrze. Jak pracowaliśmy z tą lekturą? Czytaliśmy w oryginale, oglądaliśmy film, rysowaliśmy i opisywaliśmy czarownicę i innych bohaterów.  Każdy uczeń z klasy 3 wykonał pracę orgiami głównej bohaterki. Rysowaliśmy również swoje ulubione sceny z książki i wypisywaliśmy na nich znane nam słownictwo. Na koniec zagraliśmy w grę milionerzy, która zweryfikowała jak dużo zapamiętaliśmy i zrozumieliśmy.

8. Happy Valentine's Day!

Walen­tyn­ki każdy lubi, my też. Na kolejnym spotkaniu w naszym English Club poznaliśmy różne walentynkowe zwyczaje. Niektóre z nich, jak na przykład w USA zwyczaj wysyłania walentynkowych kartek do swoich pupili bardzo nas zdziwił. My postanowiliśmy, że walentynki, zgodnie z naszą zasadą: English make friends,  uczynimy świętem przyjaźni. Nauczyliśmy się piosenki o przyjaźni "Let's be friends", wykonaliśmy mnóstwo kolorowych kartek dla naszych przyjaciół, znajomych  i rodziców. Zastanawialiśmy się także kto to jest przyjaciel i jakie ma cechy, a potem losowaliśmy serduszko z imieniem kolegi i koleżanki z klasy i zapisywaliśmy na nim jakie ma cechy jako przyjaciel.  W dniu 15 lutego 2021 r. klasa III, jako najstarsza klasa w szkole - bo starsze klasy były na zdalnym nauczaniu,  zorganizowała specjalną ,,Pocztę Walentynkową‘’, aby można było przekazać walentynkowe i przyjacielskie wyznania ulubionym kolegom i koleżankom w szkole.  Nie zabrakło również wyrazów sympatii pod adresem nauczycieli i wychowawców. Oni również otrzymali wspaniałe Valentine's Cards. Uczniowie klasy IV również w domach wykonali wspaniałe walentynkowe kartki, zarówno sposobem tradycyjnym jak i w programie Canva. A dzięki pomocy mamy uczennicy, która pracuje w miejscowym sklepie, udało nam się wykonane ręcznie kartki  sprawnie przekazać do adresatów.

9. The Story of My House - essay in English

Dom to ważne miejsce dla każdego z nas. Do tego miejsca chętnie wracamy. Dom to nie tylko schronienie, to także miłość i poczucie bezpieczeństwa. Co wiem o swoim domu? Czy znam jego historię?  Kto go wybudował? Kto w nim mieszkał i mieszka? Jaki pokój lubię najbardziej? Na te i wiele innych pytań uczniowie poszukiwali odpowiedzi i tworzyli opowieści o swoich domach. Na pracach uczniów znalazły się także piękne ilustracje ich domów i kolejne zadanie projektowe już zaliczone.

Link do książki:

Book titled 'Stories of our houses'

10. "Nie taki "Gruffalo" straszny

Mała Myszka idzie przez pełen niebezpieczeństw las. By przestraszyć drapieżników: Lisa Sowę i Węża wymyśla historyjkę o nieistniejącym potworze Gruffalo. Wtedy, niespodziewanie zjawia się prawdziwy Gruffalo. "Gruffalo" to światowy bestseller. Opowieść o sprytnej myszce, która przechytrzyła wszystkie zwierzęta, nawet takiego potwora jak Gruffalo. Pracę z lekturą rozpoczęliśmy w marcu. Najpierw wysłuchaliśmy książki tutaj. Następnie obejrzeliśmy film - link tutaj. Z powodu zdalnego nauczania nie możliwe było przygotowanie przedstawienia, tak więc czytaliśmy z podziałem na role - czyli acting out the story.  Odpowiadaliśmy także na pytanie: What does The Gruffalo look like?,by w ten sposób utrwaliliśmy sobie słownictwo dotyczące opisu części ciała.

11. Easter Cards Exchange

W miesiącu kwietniu przygotowaliśmy Easter Cards – kartki wielkanocne i wymienialiśmy je z zaprzyjaźnionymi klasami ze szkół z terenu naszej gminy. Dzieci napisały życzenia wielkanocne w języku angielskim, a następnie dekorowały i przystrajały kartki według swoich własnych pomysłów. Kartki zostały przekazane do szkół w Szklarach i Brzezówce. Uczniowie z zaprzyjaźnionych szkół również przygotowali nam piękne własnoręcznie wykonane kartki z życzeniami. Pomimo pracy zdalnej udało nam się to zadanie zrealizować, głównie dzięki zaangażowaniu rodziców i nauczycieli, którzy wcielili się w role listonoszy i przekazywali kartki adresatom. Uczniowie doskonalili swoje umiejętności w zakresie redagowania życzeń oraz mieli świetną zabawę podczas projektowania kartek świątecznych i ich wykonywania.

W tym okresie pod hasłem: „We are nature funs!” – Jesteśmy fanami przyrody, realizowaliśmy także tematykę ochrony przyrody. Zainicjowaliśmy o zasięgu europejskim wydarzenie na temat ochrony wód. Po wprowadzeniu w tematykę - słownictwo, proste zwroty z zakresu ochrony przyrody, zredagowaliśmy wspólnie zaproszenie do wykonania plakatów na temat oszczędzania wody, które następnie umieściliśmy na platformie Twinspace. Przyłączający się do akcji uczniowie i nauczyciele zamieszczali swoje prace na wspólnej wirtualnej tablicy – Padlet, Link klik

12. A little pea - kamishibai

W miesiącu maju przygotowaliśmy przedstawienie „A Little Pea” z wykorzystaniem teatrzyku Kamishibai.


13. Pen pal adventure

W maju ozpoczęliśmy także współpracę ze szkołami w Czechach i Turcji polegającą na wymianie korespondencji. Akcji pisania listów przewodziła idea: „To make Friends and Discover the word” . Przedsięwzięcie to miało również pokazać uczniom różnorodność kulturową, kształtować postawę ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur oraz motywować do nauki języka obcego. Pierwszym krokiem była prezentacja uczniów naszej szkoły i przyjaciól z Czech i Turcji na Padlecie - link klik. Następnie każdy uczeń z naszej szkoły wybrał sobie "pen friend", czyli przyjaciela do korespondencji i napisał list do niego list i ozdobił według własnego pomysłu. Wszystkie listy wysłano na adres szkoły w jednej zbiorczej koprcie. Jako pierwszi odpisali do nas uczniowie ze szkoły w Bohdikov z Czech. Bardzo się cieszyliśmy z tego faktu.

Jeszcze bardziej ucieszyliśmy się kiedy otrzymalismy listy ze szkoły z Fethiye z Turcji. Zaskoczyła nas ich staranność i estetyka. Zaraz po rozpoczęciu roku szkolnego 2021/22 odpisaliśmy tureckim kolegom.

14. A Final Trip

Na zakończenie projektu oraz z okazji Dnia Dziecka tj. w dniu 1 VI odbyła się wycieczka językowa do Rzeszowa, podczas której uczniowie poznali szkołe językową Profi Lingua oraz uczestniczyli w zajęciach językowych. Zwiedzili Rzeszowskie Muzeum Etnograficzne. Prowadzili także konwersacje w języku angielskim z napotkanymi na rzeszowskim Rynku przechodniami. Miło było usłyszeć słowa uznania od przechodniów, z którymi uczniowie rozmawiali po angielsku, za świetny angielski. Miłym akcentem wycieczki był poczęstunek w jednej z restauracji Rzeszowskiego Rynku.

Na zajęciach w English Club nie mogło się obejść bez uwielbianych przez dzieci gier i zabaw językowych. Podczas tradycyjnego nauczania korzystaliśmy z językowych gier planszowych, natomiast podczas zdalnych zajęć gier online. Dzięki realizacji Projektu uczniowie swobodnie używają języka angielskiego jako narzędzia porozumiewania się między ludźmi i budowania relacji między nimi, wzbogacili słownictwo czynne i bierne, ukształtowali w sobie aktywną postawę poznawczą i podnieśli motywację do nauki języków obcych zgodnie z zasadą, że są one oknem na świat i zgodnie z teorią językowego obrazu świata – granice mojego świata są granicami mojego języka, wzmocnili swoje interakcje społeczne oraz wyzwolili kreatywność i ekspresję twórczą. Projekt English Make Friends cieszył się wśród uczestników w naszej szkole ogromną popularnością. Realizowaliśmy go z ogromną satysfakcją i radością. Nauka języka angielskiego w formie gier, zabaw, dramy i warsztatów okazała się największą przygodą i najlepszym sposobem na wzbudzenie motywacji do nauki języka angielskiego. Szkoda tylko, że tak wiele zajęć odbyło się w formie zdalnej. Na prośbę dzieci w bieżącym roku szkolnym 2021/22 kontynuujemy działania w ramach English Club z klasą IV.

 

do końca roku szkolnego
Dzisiaj jest
Sobota
20 kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Agnieszka, Amalia, Czesław, Czech, Czechasz, Czechoń, Florencjusz, Florenty, Nawoj, Sulpicjusz, Szymon, Teodor
Do końca roku zostało
256 dni

Microsoft Teams

RODO

IODO w szkole: Kamil Kędzierski

email: iod@hyzne.pl

English Teaching

Realizujemy Projekt

MAGIC ENGLISH

w ramach Programu Polsko - Amerykańskiej Fundacji Wolności

Polub nas na facebooku

CoolPolub nasSmile

Licznik odwiedzin

Odsłon : 457978

Kto nas odwiedza

Naszą witrynę przegląda teraz 2 gości 

Czytamy dzieciom


© 2010 Szkoła Podstawowa w Dylągówce Wszelkie prawa zastzreżone